Upozornili na sebe restaurací Sia, kam se dnes chodí na skvělou asijskou kuchyni. Mají „belgický“ Bruxx i „český“ Vinohradský parlament. Otevřeli dvě cukrárny a koupili chlebíčkárnu. A za měsíc otevřou cateringovou firmu. Podnikatelé Kaplan a Petřík budují restaurační skupinu Together.
Petřík: Když trávíte většinu času pracovně v hospodách, gastronomické zážitky už moc nevyhledáváte. Když žena řekne: „Pojď, zajdeme na večeři“, tak z toho nejsem moc nadšený. To už radši slyším, když mi Viktor řekne: „Nezajdeme k Tygrovi na dvě piva?“
Kaplan: Nebo se taky říká, že spolek je hezká věc, ale dva jsou moc.
Petřík: Myslím, že se docela doplňujeme. Někdy žertujeme, že spolu vyjdeme lépe než se svými životními partnerkami. Rozhodně jsme aspoň v počátcích trávili společně víc času. Teď už jsme našli nějaký balanc. Známe navzájem své slabší i silnější stránky, ale podstatné je, že základní pohled na náš byznys máme stejný.
Kaplan: Znali jsme se z O2 areny a tu pardubickou Husu nabídl David pouze mně. Původní franšízant se dostal do potíží a já dostal nabídku, ať se to pokusím dát dohromady. Moc se mi do toho nechtělo, i proto, že je to mimo Prahu. Řídit hospodu na dálku je těžké. Takže jsem souhlasil pod podmínkou, že do toho David půjde se mnou.
Petřík: Důležité bylo, že to fungovalo. Byl to začátek a první společné zkušenosti. Dělat Potrefenou husu je z hlediska provozovatele snazší, protože dostanete určitý návod, jak postupovat. Základní věci jsou dané a mantinely nejsou moc široké. A vy to děláte buď dobře, nebo špatně.
Petřík: Na začátku žádná taková hluboká myšlenka nebyla. Nic takového, že bychom si sedli a rozhodli se budovat řetězec. Prostě se to stalo. My jsme zpočátku hospody provozovali v bačkorách a řešili všechno od nákupu zeleniny až po výběr personálu. To jde, když máte 30 zaměstnanců a pár podniků.
Když ale dál rostete, začne být v určité chvíli jasné, že se na to musíte začít dívat jako na jeden projekt. Zkusit tomu dát jasný směr a myšlenku. A využívat synergie, které samozřejmě existují.
Kaplan: Na první pohled nemají naše restaurace nic společného. Nabízejí jiné druhy kuchyně i odlišný zážitek. Z mého pohledu je spojuje určitý daný standard, co se týče kvality jídla, obsluhy a zážitku.
My bychom si přáli, aby lidé, kteří jdou do kterékoli z našich restaurací, měli jistotu, že tenhle standard dodržíme.
Petřík: Kdybych měl být konkrétnější, nechceme, aby naše provozovny byly nabubřelé. Aby zákazník nemusel přemýšlet, jak se obléct. Jestli jít v džínách, nebo drahém kožichu. My máme ambici dělat gastronomii pro širokou veřejnost. Vyhrnuté rukávy, žádné pozlátko a drahé příbory. Ale bez jakéhokoli kompromisu z hlediska kvality jídla. To je naše priorita. Někdy se mluví o zákaznickém přístupu, ale dá se to říct také jednoduše. My říkáme personálu, že musí mít hosty rádi. A rádi jim naši službu poskytovat. Spousta restauratérů hořekuje, že jejich hosté jídlu nerozumí a že nedocení skutečnou kvalitu. To je nesmysl. Podstata dobré hospody je v tom, že máte rád lidi.
Petřík: Už úplně ne. Cítíme to i my. Vydali jsme se určitým směrem a korporátní styl Hus už nám tolik nevyhovuje. Nechceme mít kočkopsa, který bude obsahovat všechno. Je ale pravda, že v našich Husách máme vazby k lidem. S nimi jsme to rozjížděli, oni nám hodně pomohli a od nás by teď asi nebylo fér, kdybychom je s chladnou hlavou prodali. Navíc ekonomicky fungují, což je to nejdůležitější. A v Pardubicích je naše Husa vnímaná dobře i gastronomicky.
Categories: Bruxx, Sia restaurant